ALGEMENE VOORWAARDEN
Eight Weeks

1.VOORWERP EN TEGENSTELBAARHEID

Deze Algemene Voorwaarden (hierna "AV") regelen de verhouding tussen SMART PROGRESS BVBA, met maatschappelijke zetel te Overzet 16, 9000 Gent, ondernemingsnummer 0688.840.451, zaakvoerder Thomas Kumps (hierna "Eight Weeks"), en de klanten van Eight Weeks (hierna "Klant(en)"). Eight Weeks en de Klant worden hierna ook afzonderlijk genoemd als "Partij" en gezamenlijk als "Partijen".

Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke andersluidende overeenkomst zijn deze AV van toepassing op alle diensten, offertes, opdrachten, overeenkomsten en facturen tussen Eight Weeks en de Klant (hierna "Overeenkomst"). De toepasselijkheid van eventuele andere voorwaarden van de Klant (of enige andere derde) wordt bij deze uitdrukkelijk uitgesloten.

2. TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST EN DUUR

Behoudens andersluidend akkoord, komt de Overeenkomst tussen Eight Weeks en de Klant tot stand wanneer Eight Weeks de bestelling van Diensten (zoals in artikel 3 van deze AV omschreven) door een Klant aanvaardt.

De Overeenkomst duurt zolang de Klant Diensten van Eight Weeks heeft ingeboekt via het Credit-systeem (zoals in artikel 3 van deze AV omschreven) en minstens zolang de verbintenissen op grond van de Overeenkomst (bijvoorbeeld de betalingsverplichting van de Klant) nog niet (volledig) zijn uitgevoerd.

3. DE DIENSTen VAN Eight Weeks

Eight Weeks levert uiteenlopende diensten van personal training, small group training (tot 8 personen), en group training (tot 20 personen) gericht op het bereiken van de fysieke doelen van de Klant (hierna "Dienst(en)"). Om van de Diensten gebruik te kunnen maken dient de Klant online Eight Weeks credits (hierna "Credits") aan te kopen.

4. BETALINGSVOORWAARDEN

Alle facturen van Eight Weeks zijn betaalbaar binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum door overschrijving (met referentie) op het rekeningnummer dat op de factuur van Eight Weeks wordt vermeld.

In geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag, is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verwijlintresten verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag volgens de wettelijke interestvoet en dit voor elke reeds begonnen maand. Bovendien worden de bedragen die 10 werkdagen na het versturen van een aangetekende ingebrekestelling tot betaling onbetaald zijn gebleven, van rechtswege verhoogd met een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van het onbetaalde factuurbedrag en ten bedrage van minimaal 30 EUR, onverminderd het recht van Eight Weeks om een hogere schadevergoeding voor haar werkelijk geleden schade te vorderen.

De Klant erkent dat het naleven van de betalingsvoorwaarden van Eight Weeks een essentiële verbintenis uitmaakt.

5. ANNULATIE EN TERUGBETALING

Annulatie van geboekte Diensten met teruggave van Credits is mogelijk tot maximaal 24 uur voor het aanvangsuur van de betrokken Dienst. De Klant aanvaardt en erkent dat een annulatie steeds moet gebeuren via de Eight Weeks App.

Bij gebrek aan correcte annulatie (bijvoorbeeld door laattijdigheid, i.e. annulatie binnen de periode van 24 uur voor aanvang de ingeboekte Dienst) verliest de Klant, behoudens situaties van overmacht in zijn hoofde (waaronder doch niet beperkt tot plotse ernstige ziekte of ongeval), de betrokken Credit zonder de mogelijkheid tot terugbetaling.

De geldigheidsduur van Credits is beperkt tot 2 maanden na aankoopdatum van de betrokken Credits. Dit komt overeen met de looptijd van 1 editie Eight Weeks (8 weken). Bij het verstrijken van de geldigheidsduur van Credits verliest de Klant de betrokken Credits zonder de mogelijkheid tot terugbetaling.

6. NIET-NAKOMING VAN VERBINTENISSEN

Ingeval de Klant in gebreke blijft om zijn verplichtingen op grond van deze Overeenkomst uit te voeren, waaronder de essentiële verbintenis tot het tijdig en correct betalen van de facturen overeenkomstig artikel 4 van deze AV, heeft de Eight Weeks het recht om de uitvoering van haar verplichtingen op te schorten zonder dat dit een ontbinding uitmaakt. Wanneer de Klant zijn verplichtingen hierna alsnog uitvoert, dan zal Eight Weeks vrij zijn om de uitvoering van haar contractuele verplichtingen verder te zetten.

Ingeval van geheel of gedeeltelijk voortduren van de gebreken van de Klant gedurende een termijn van 30 dagen na ingebrekestelling, zal Eight Weeks de Overeenkomst met de Klant (voor zover die niet optreedt in hoedanigheid van consument) kunnen beschouwen als in rechte ontbonden ten nadele van de Klant. Indien de Klant in dergelijk geval optreedt in hoedanigheid van consument, heeft Eight Weeks in deze situatie het recht om de ontbinding van de Overeenkomst in rechte te vorderen.

Ingeval een Partij gedurende een termijn van 30 dagen na ingebrekestelling in gebreke blijft om haar verplichtingen op grond van deze Overeenkomst uit te voeren, is de in gebreke blijvende Partij aan de andere Partij een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 10% van de waarde van de bestelde Diensten, onverminderd het recht van de schuldeisende Partij om een hogere vergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

7. INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder doch niet beperkt tot auteursrecht, merkenrechten en domeinnamen) op eigendom of materiaal (inclusief de website, folders, foto's, namen, logo's, emails, brochures en meer algemeen alle communicatie) van Eight Weeks blijven de uitsluitende eigendom van Eight Weeks. Behoudens uitdrukkelijke andersluidende overeenkomst tussen Eight Weeks en de Klant, verkrijgt de Klant hierop geen enkele rechten. De Klant mag materiaal waarop intellectueel eigendomsrecht van Eight Weeks rust niet reproduceren, kopiëren, of op enige andere manier ongeoorloofd gebruiken, zonder de voorafgaande toestemming van Eight Weeks.

8. VERTROUWELIJkheid

Alle informatie die door een van beide Partijen wordt meegedeeld (hierna "Verstrekkende Partij") aan de andere Partij (hierna "Ontvangende Partij") in het kader van de Overeenkomst en die specifiek wordt bestempeld als vertrouwelijk (hierna "Vertrouwelijke Informatie") mag enkel worden bekendgemaakt aan personeel, onderaannemers of verbonden ondernemingen van de Ontvangende Partij die de toegang tot deze informatie nodig hebben met het oog op de uitvoering van de Overeenkomst en in de andere gevallen indien de Verstrekkende Partij daarmee voorafgaandelijk schriftelijk heeft ingestemd. De Vertrouwelijke Informatie van de Verstrekkende Partij blijft haar uitsluitende eigendom; de verstrekking van deze informatie impliceert geen overdracht of toekenning van enige eigendomsrechten aan de Ontvangende Partij

9. VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

Eight Weeks verwerkt de persoonsgegevens van Klanten overeenkomstig haar Privacyverklaring. Gelieve dit document grondig na te lezen voor meer informatie in dit verband.

10. VERBOD OP AFWERVING

Tijdens de volledige duurtijd van de Overeenkomst en gedurende een periode van zes (6) maanden volgend op het einde ervan is het de Klant verboden personeelsleden van Eight Weeks rechtstreeks of onrechtstreeks te benaderen met het oog op hun aanwerving of indienstneming in welke hoedanigheid dan ook, tenzij de Klant hiertoe het voorafgaande schriftelijke akkoord van Eight Weeks heeft verkregen. Indien de Klant deze verplichting niet zou naleven, is hij Eight Weeks een schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan twaalf (12) keer het brutomaandloon dat het personeelslid bij Eight Weeks verdiende in zijn laatste volledige maand tewerkstelling bij Eight Weeks, onverminderd het recht van Eight Weeks om bijkomende schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

11. AANSPRAKELIJKHEID

Dit artikel regelt zowel de contractuele als de buitencontractuele aansprakelijkheid van Eight Weeks.

Eight Weeks is enkel aansprakelijk voor zware fout, bedrog of overige gevallen van aansprakelijkheid die Eight Weeks in het concrete geval (bijvoorbeeld gelet op de hoedanigheid van de Klant als consument) wettelijk niet kan uitsluiten.

In de ruimst mogelijke mate toelaatbaar onder het toepasselijk recht, is de aansprakelijkheid van Eight Weeks beperkt tot het herstel van de door de Klant geleden voorzienbare, directe, persoonlijke en zekere schade, met uitsluiting van het herstel van indirecte of immateriële schade zoals bijkomende kosten, verlies of beschadiging van gegevens, verlies van contracten en schade aan derden. Eight Weeks kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit niet-nakoming door de Klant van zijn verplichtingen.

In de ruimst mogelijke mate toelaatbaar onder het toepasselijk recht, is de aansprakelijkheid van Eight Weeks jegens de Klant beperkt tot de omvang en het bedrag en de omvang van de aansprakelijkheidsverzekering die door Eight Weeks werd afgesloten. De dekking die Eight Weeks desgevallend aan de Klant zou moeten betalen is bovendien beperkt tot maximum 250 EUR per schadegeval.


12. HERROEPINGSRECHT

In overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen, beschikt de Klant-consument over een termijn van 14 dagen om de Overeenkomst op afstand zonder opgave van reden te herroepen. Deze termijn gaat in de dag waarop de Overeenkomst wordt gesloten. De Klant-consument kan de Overeenkomst herroepen door gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping of door een ondubbelzinnige verklaring via het emailadres onderaan deze AV.

De Klant-consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen na volledige uitvoering van de Dienst, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Klant-consument, en mits de Klant-consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de Overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.

13. OVERMACHT

Overmacht is een situatie waarbij de uitvoering van de Overeenkomst door één der Partijen geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van die Partij (i.e. een ontoerekenbare onmogelijkheid tot nakoming). In geval van overmacht worden de verplichtingen van de door overmacht getroffen Partij opgeschort.

De Partij die zich beroept op overmacht stelt de andere Partij daarvan onverwijld in kennis en neemt alle redelijke maatregelen om de gevolgen van de overmachtssituatie te beperken. Ingeval de overmacht langer dan twee maanden zou duren, is de andere Partij gerechtigd om de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat de door overmacht getroffen Partij tot betaling van enige vergoeding aan de andere Partij kan worden gehouden.

14. EENZIJDIGE WIJZIGING VAN DE OVEREENKOMST

In de ruimst mogelijke mate toelaatbaar onder het toepasselijk recht, heeft Eight Weeks de mogelijkheid om de Overeenkomst en deze AV (met inbegrip van de voorwaarden inzake de uitvoering van de Dienst) eenzijdig te wijzigen. Zo kan Eight Weeks het uurrooster van group training bijvoorbeeld ten allen tijde wijzigen. Deze wijzigingen worden op de website alsook op de Eight Weeks applicatie Virtuagym (hierna "Eight Weeks App") aangekondigd zodat de Klant steeds het meest actuele rooster kan raadplegen.

15. SPLITSBAARHEID

Indien enige bepalingen (of een onderdeel) van deze AV onafdwingbaar, onuitvoerbaar of strijdig met dwingend recht zou zijn, dan zal dit geen afbreuk doen de afdwingbaarheid, uitvoerbaarheid en geldigheid van de overige bepalingen (of onderdelen daarvan) van deze AV. In dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen teneinde de onafdwingbare, onuitvoerbare of strijdige bepaling (of het desbetreffende onderdeel daarvan) te vervangen door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

16. BEVOEGDHEID EN TOEPASSELIJK RECHT

De Overeenkomst met in begrip van AV, wordt beheerst door het Belgisch recht. Eventuele geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst, vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de Belgische rechtbanken.

17. KLACHTEN VAN CONSUMENTEN

Partijen zullen er naar streven om een eventueel geschil minnelijk te regelen. Indien er echter geen minnelijke oplossing kan gevonden worden, dan kan de Klant-consument zich richten aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be of bij de geschillencommissie via het Belgische ODR Platform.


Voor meer informatie over de Algemene Voorwaarden van Eight Weeks, gelieve contact op te nemen met Eight Weeks via thomas@lean.gent of 0496/79 98 89.